Fractional laser, wat is het en hoe werkt het?

Wat is een fractional laser behandeling?

Een fractional laser behandeling is een behandelmethoden voor huidverjonging en het verkrijgen van een stralende huid. De fractional laser behandeling kan helpen tegen diverse huidproblemen zoals acne, (acne)littekens, striae, grove poriën, oneffenheden en huidveroudering. Door middel van de fractionele laser wordt de productie van collageen gestimuleerd waardoor de huid steviger en strakker wordt, en beschadigde huidcellen worden verwijderd. Dit resulteert in een gladdere huidtextuur, verminderde rimpels en een egalere huidteint.

Fractional laser

Fractional laser gezicht

Is een fractional laser ook geschikt voor het gezicht? Zoals we hierboven al benoemd hebben werkt een fractional laser behandeling voor diverse huidproblemen zoals acne, (acne)littekens, oneffenheden en huidveroudering. Veel van deze huidproblemen kunnen ook voorkomen in het gezicht. Een fractional laser behandeling in het gezicht is een veilige en effectieve methode om de huid te verbeteren en huidveroudering tegen te gaan. Fractional laser is ook geschikt voor onder de ogen.

Fractional laser lichaam

Een fractional laser kan ook ingezet worden voor huidproblemen op het lichaam. Hiermee kunnen huidproblemen verholpen worden, zoals striae op bijvoorbeeld de benen, billen of rond de buik.

Fractional laser bijwerkingen

Benieuwd naar de bijwerkingen en downtime van de fractional laser? Na de behandeling met een fractional laser zijn er een aantal bijwerkingen die kunnen optreden. De downtime van een fractional laser behandeling varieert en kan een aantal uren tot een paar dagen of soms weken na de behandeling aanhouden. Enkele bijwerkingen van de fractional laser kunnen zijn:

• Roodheid en zwelling
  • Schilfering en kleine korstjes
  • Tijdelijke hyperpigmentatie of verminderde pigmentatie
  • Jeuk of irritatie

Nazorg fractional laser

Buiten de fractional laser behandeling zelf is na de behandeling de nazorg ook belangrijk voor een optimaal eindresultaat. Na de fractional laser behandeling kan de huid kwetsbaarder en gevoeliger zijn, waardoor het belangrijk is om de huid goed te beschermen tegen Uv-stralingen / zonlicht. Overmatig zonlicht kan namelijk de kans op bijwerkingen verhogen. Wij raden het daarom aan om zowel voor- als na de behandeling de huid altijd in te smeren met zonnebrandcrème.

Fractional laser voor en na

Benieuwd naar de resultaten van fractional laser? Bekijk hieronder de voor en na van een fractional laserbehandeling bij Kristal Skin & Laser Clinic.

Fractional laser kosten

Bij een fractional laser zijn er vaak meerdere behandelingen nodig voor het optimale eindresultaat. Gemiddeld zijn dit zo’n 3 tot 5 behandelingen, maar dit is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren. De kosten van een fractional laser behandeling verschillen per kliniek en de grootte van het te behandelen gebied. Het is belangrijk dat je altijd zoekt naar een ervaren en gecertificeerde kliniek en niet meteen kiest voor de goedkoopste, zodat je zeker weet dat veilig behandeld wordt. Zo kun je latere problemen en nog hogeren kosten voorkomen. Benieuwd naar de prijs voor een fractional laser behandeling bij Kristal Skin & Laser Clinic? Bekijk hier alle kosten voor onze fractional laser behandeling.

Fractional laser ervaringen

De ervaringen van fractional laser kunnen verschillen per persoon. De ene persoon ervaart het als een pijnlijke behandeling en de ander niet. Tevens kan de ene persoon soms meer bijwerkingen krijgen dan de ander. De behandeling kan als gevoelig worden ervaren en is niet geheel pijnloos. Ben je bang voor de pijn? Dan kun je er voor kiezen om de huid alvorens de behandeling in te smeren met een verdovende crème. Daarnaast zorgen we er bij Kristal Skin & Laser Clinic voor dat de huid tijdens- en na de behandeling gekoeld wordt en smeren we achteraf de huid in met een herstellende zalf.

Fractional laser vs microneedling

Fractional laser en microneedling behandelingen zijn beide populaire behandelingen voor huidverjonging, maar verschillen in benadering. De fractional laser maakt gebruik van gecontroleerde laserstralen om microscopische gaatjes in de huid te creëren, terwijl microneedling kleine naaldjes gebruikt om kleine prikjes te maken. Beide stimuleren de aanmaak van collageen en verbeteren de huidtextuur, maar fractional laser biedt vaak snellere resultaten en kan effectiever zijn voor ernstigere huidproblemen. Na een microneedling behandeling heeft de huid minder hersteltijd nodig. Hierom kan deze behandeling geschikt zijn voor mensen met een gevoelige huid. De keuze hangt af van individuele behoeften en voorkeuren en wij helpen je om samen de beste keuze te maken voor jouw huid.

Fractional laser Amsterdam

Ben je op zoek naar een ervaren en professionele huidkliniek voor een fractional laser behandeling. Kristal Skin & Laser Clinic is jouw nummer 1 huidkliniek voor fractional laser in Amsterdam. Onze huidtherapeuten kijken graag met je mee en stellen voor jou altijd een persoonlijk behandel plan op. Zo weet jij zeker dat je altijd op de beste en meest veilige manier behandeld wordt. Wil je meer weten over een fractional laser behandeling en of de behandeling voor jou geschikt is? Kom gauw langs voor een gratis intakegesprek, dan bespreken we samen de mogelijkheden. Des te sneller je een afspraak maakt, des te sneller je kan genieten van een mooie en stralende huid.

De beste zorg voor jouw huid

Bent u op zoek naar een clinic die uw huid weer laat stralen?

Bij Kristal Skin & Laser Clinic bent u aan het juiste adres. Plan dircet een intakegesprek in en wij bespreken met u de beste oplossing